Selamat datang!! Mohon Maaf Atas Segala Kekasaran Bahasa Dalam Hasil Penulisan Saya. Terima Kasih Kerana Membaca Dan Memberi Komen.

Geng Pengawas

Thursday, November 4, 2010

GM3 Dah Update Blog..

Sape yang tak kenal dengan Gadis Melayu Musim 3.. Rini Salleh..
Sape tak kenal meh nak perkenalkan
Ni la orangnye...


Sejak masuk Gadus Melayu


Tips Jimat Sebelum Gaji!!

Salam sume..
Ni awal2 bulan ni mesti sume poket tengah tebal kan???
Berapa lama agak-agaknya poket korang akan bertahan macam tu??

Sampai gaji bulan depan?? Minggu depan atau tak sampai sehari jer??
Tu dah kira melampau la tue...
Sebelum nak gaji tinggal duit syiling je la erk....
Tu pun jenuh korek merata,dalam tabung, pasu hiasan, laci-laci..
hahahahaha...


Klu korang rasa nak duit tahan sebelum gaji senang jer..
Tak payah pun..
Janji nafsu kena tahan dan banyak bersabar.hahaah


Okey2!!!

Masuk je hari gaji korang g selesaikan segala hutang piutang korang dengan bank, Ah Long,..
Bayar sume bil-bil karen, air sume bagai...
Lepas selesai hutang, korang jangan ingat korang boleh joli..
Buat la simpanan skit walaupun 50 untuk masa2 akan datang..
sket2 lama2 jadi bukit..
g buh dalam bank!! klu stakat simpan dalam tabung jang harap la duit tu nak tahan!!!

Hari2 biasa pun belanja ala kadar jer, macam hari2 korang sengkek!!
Jangan lak makan megi jer tiap2 hari..
Tu kira banyak duit la tu.. Megi pun mahal per..
Makan masak sendiri jer, jimat!!!

Klu rasa nak makan kek secet recepi, tahan dulu nafsu!!
g beli je kuih bahulu taruk icing kat atas.. tu pun sedap per..
Klu rasa nak g shoping kat KLCC tunggu dulu.. gaji lambat g..
g je kat tesco!!!
Tesco dapat membantu anda berjimat!!hehehe


Bila time dah hujung bulan jer, pastinye duit korang  ada lagi sebab korang dah berjimat sakan!!!
Ingat!!

Jimat bukannye bermaksud kedekut!! hahahaha

Wednesday, November 3, 2010

Apa korang Akan Rasa...


Tengah2 korang menyembang baek punya dengan kawan2 anda pastu ada orang cakap kat korang..

Eaaaaa, muka ko buruk laaaa...

Apa korang akan rasa....
Klu yang bernasib baek tu korang akan terima kata-kata kejian pujian..

Fewittt!! lawo/hancem r muka ko..

Time tu mula la kembang pungloq sampai tak tau nak kata dah..hahaha

Penerimaan kata pujian atau kejian nie bergantung kepada individu..
Ada yang suka orang puji dia c0z dia akan rasa dalam dunia ni dia sorang je yang lawo/hancem..

Ada yang suka klu orang kutuk dia sebab takda la beban menimpa kepala dia dengan keje-keje jadi model iklan tak berbayoo.. tonggek sana tonggek sini..
Yelaaaa,dah comey mestila orang nak bergambo kan..
Skurang-kurangnya orang yang kurang lawa/hancem pun akan nampak lawo/hancem bila bergamboo skali kan..
Dapat la publisiti free..

Pahala pun dapat lebih bila orang kutuk2 cakap muka korang tak lawa/hancem!!!

Ada plak spesis macam ni
|
|
v
alaaaa,orang tak puji pun tak per.. sedar diri!!!
dalam hati cakap.. cepatla la puji aku...Aku kan spesis lawa/hancem!!! Korang ni buta ker??

Tak kurang juga yang mengaku diri tu lawa!! compare dengan orang sana sini!!
Padahal dia tak sedar hati dia buruk gilaaaa...

Biar rupa buruk janji hati lawo!