Selamat datang!! Mohon Maaf Atas Segala Kekasaran Bahasa Dalam Hasil Penulisan Saya. Terima Kasih Kerana Membaca Dan Memberi Komen.

Geng Pengawas

Tuesday, May 17, 2011

Nak Kurus Secara Semulajadi Tak??

Hye sume!! mesti tengah bersantai petang-petang nie kan???
Sapa nak kurus macam Cik Nad... Tudia, semua mesti nak kan..hahaha

Korang penah dengar tak Apple Cider Vinegar (ACV), mesti tak kan???
ACV tu adalah merupakan  cuka epal yang banyak khasiat nya..
Mesti ada yang tak tau kan?? Cik Nad pun tak tau sebelum ni.. Tapi bila Kak Nur ada sebut pasal ACV nie Cik Nad pun jadi berminat...

 Lepas tu apa lagi, sesi menggoogle bermula la..rupa-rupanya banyak info yang Cik Nad dapat pasal benda nie..
Ada juga para blogger pernah tulis pasal benda nie, korang boleh tengok kat sini dan sini.. Nak maklumat lebih lagi kena la google!!hehehe


Diantara klasiat ACV ni ialah:-
*Membantu mencairkan darah dan meleraikan paras kalori serta gula secara efisien.
* Melindungi organ hati dari keracunan serta mengelakkan masalah hati.
* Mengaktifkan metabolisma dan sel-sel dalam badan serta dapat menghapuskan elemen toksik dalam badan.
* Membantu bagi mereka yang ada masalah sembelit.
* Memecahkan molekul lemak dan secara tidak langsung membantu proses penurunan berat badan.
* Memperbaiki masalah sistem kencing.
* Memecahkan kandungan batu karang dalam buah pinggang dan pundi kencing
*Menyembuh berbagai penyakit atau masalah kesihatan, seperti alergi (disebabkan oleh binatang kesayangan, makanan atau persekitaran), jangkitan sinus, selesema, jerawat, kolesterol tinggi, keletihan yang kronik, sakit ulu hati, sakit tekak, dermatitis, artritis (bengkak sendi), gout dan menurunkan tekanan darah tinggi.

Cik Nad pun dah beli 1, tapi tak cuba lagi laaa....
Tapi bukan tujuan untuk kurus ye sebab Cik Nad memang dah terlebih langsing..hahahaah
Saja nak buang toksik dalam badan...

Ada yang kata ACV jenama BRAGG lagi elok sebab ACV Bragg adalah vinegar yang tak ditapis (Unfiltered).Maka kandungan 'mother of vinegar' tidak terjejas.


Tapi Cik Nad cari tak jumpa, sok Cik Nad amik jela jenama Heinz

Korang boleh cari benda ni kat pasaraya besar macam Tesco, giant!! kat farmasi pun ada..

Cara guna dia masukkan 1 sudu dalam mug pastu campur dengan air!! Jangan korang men langgah je 1 botol.. Ingat air pepsi ke.. Dah nama pun cuka..hahahaha

Selamat mencuba!!!


8 comments:

Daniel Ihsan said...

orang cakap rasa dia masam n sedikit berbau..betul tak?dengar dari orang je makan tak pernah g..(mcm tak perlu je sebab keding dah pon)

Akibat Terlalu Lama Tidak Mengadakan Hubungan Suami Isteri..

nadya said...

Daniel-->hahaha, bau dia mcm msm2 sket.. rasa xcuba g.. mesti la masam2 mcm epal peram kan..hehehe

cik rye said...

emmm..masam nihhh..kirenyerrrrr ganti dgn jeruk bley kurus gak ker? =pp

nadya said...

hahaha,klu untuk lepas ngidam tak digalakkan cik rye..

nadia ar-rumaisha said...

wahhh menarik...tapi takut tak leh masuk dengan mulut neh...huhuhu nak kurus nak kurus....

adik nad sayang, nanti emailkan pada akak alamat ya sebab nad dah terpilih antara 15 blogger yg dpt masker gift tuh... ni email akak
mynadiadania@gmail.com

アヌム ちゃん said...

Salam.
Datang visit sini..dan baca entri :) nice blog~
Sudi2 la visit me @ frommetoyou eh..arigatou..(^____^)

Anonymous said...

i nk try gk...tgu i blik nti eh...hehhee

shera haifa said...

baru terbaca sal ACV nie.. cm nak cuba jek