Selamat datang!! Mohon Maaf Atas Segala Kekasaran Bahasa Dalam Hasil Penulisan Saya. Terima Kasih Kerana Membaca Dan Memberi Komen.

Geng Pengawas

Thursday, October 21, 2010

Saya Orang Malaysia La!

Ha, memang saya anak Malaysia la..
Nape???
Nak kata ada iras-iras Indon ke Filipin tak da lak..hahaha
Nak kata celup tepung mat salleh lagi la jauh sekali, tak da rupa langsung..hahaha

Tapi nape setiap kali IC ku dibelek dan ditilik mesti orang tanya..
Orang mana????
Kang jawab orang London kang comfirm memang takde sape yang caye..
Ni sume gara2 no IC ku yang bernombor 880904-49-****


Klu orang Kedah mesti tertanya-tanya..

 Eh, nape 49 tak 02 atau 26???

Klu p inteview kerajaan mesti orang tu akan tanya
Kamu orang mana???
Uwaaaa, tension betol..
Sebenarnya makcik, pakcik..
Saya orang Malaysia gak cuma tak dilahirkan di Kedah aje...
Dulu bapak saya tentera pastu saya lahir kat Labuan,Sabah.
Sebab tue no IC saya cuma laen sikit je tapi tetap orang Malaysia jugak la..

Tapi yang merananya time mintak keje khas untuk warga Kedah..
Cik Nad mintak la jugak, tapi bila mai time inteview mesti orang tu akan tanya orang mana..
Padahal dah tertulis alamat dalam IC tu kat Sg Petani, Kedah!!!
Mak ayah saya orang Kedah jugak laaaa!!!!
Ada yang kena pelempang kang...

Tu belum lagi pak guard yang dok kat kaunter lembaga hasil.
Baru letak IC 5 minit jer untuk amik pas lawatan dah macam2 soklan dia tanya..
Macam la orang ni pendatang haram.. 

Klu kat umah plak mama selalu tanya
Surat beranak simpan tang mana?? Nanti hilang jenuh plak nak p angkat sumpah!!!

Errk?? Mak sendiri pun suka dok soal siasat.. Dah macam amik anak pelarian plak buat anak sendiri..huhuhuhu
Surat beranak Cik Nad pun tak macam orang len..
Sume tulih mat saleh ooooo..hahaha
Sape2 yang lahir kat Sabah meybe dia tau la kot..
Ataupun zaman Cik Nad je macam tu, skang dah berubah ke xtau la plak coz skang kan sume dah ada mykid..

Soooo, pengajarannya.. Sape2 yang rasa nak memberanakkan anak-anak  sila balik ke kg halaman..
Nanti senang..
Nak mintak keje pun senang, takkan Cik Nad nak kena p Sabah kot p mintak keja..


Ape motif gambar dibawah???
Rindu kawan-kawan..
Muaxxxx
Cube teka mana 1 Cik Nad..hehehehe


13 comments:

Gayahspears said...

aku pon orang Malaysia...
satu nama, satu bendera, satu bangsa..
huhu

CiK QiQi said...

hehehe...sabo ye nadya.hhehehe...len kali wt je signboard gntung kt leher tulis "sy org kedah la..bukan org pelarian ke...ape2 ke yg bkaitan ngn org lua"

^_^ gurau2 aje..hehehe

FaiZ said...

sama cm ic aku..cuma ak kat tgh tu -46-.. org pom slalu gak tanya nape x 11 (trg)....ak pom da malas nk jawab da..hehehe

nadya said...

cik qiqi-->agak bagus cadangan itu..hehehehe


faiz-->46 tu area mana lak?hhehehhehe..wajib jawab!!!

FaiZ said...

46 sama ngn 11 :- terengganu..hehe

Sham said...

lain kali g mana, gantung poster kat leher bertulis: SAYA ORG MALAYSIALAH!!!huhu...

NuR 'aQiLaH said...

naseb baek ic cheq 02. ekekek

LaDy eL said...

memandangkan pic saya "terlekat" kat ats tuh...

nk komen jgk la...

rindu SANGAT2 kat cik Nadia!!!!!

huhuhuhuhuhuhu......................

Tomato Gurl's Life said...

ciktom pun org malaysia walaupun ic kat tengah tue -46-....selalu org salah faham..huhu

nadya said...

Lady eL-->rindu kat cik anna jugakkkkkkkkkk..hhuhuh

Cik Fia said...

saya org malaysia gak.. :)

one2paii said...

gua ngat lu org afrika cam gua..haha
gua teka lu erk, gua rasa gmbar lu tuh kat ngan pintuh tuh..tersorok ckit

nadya said...

one2paii--> pintu mana?? pintu jamban ke pintu syurga..hahahaah