Selamat datang!! Mohon Maaf Atas Segala Kekasaran Bahasa Dalam Hasil Penulisan Saya. Terima Kasih Kerana Membaca Dan Memberi Komen.

Geng Pengawas

Friday, June 10, 2011

ASB/ASN itu HARAM!!!






Mesyuarat Jawatankuasa Fatwa Negeri Selangor Kali 2/2011 yang bersidang pada 12hb. April 2011M bersamaan 8 Jumadal Ula 1432H telah bersetuju memutuskan bahawa Pelaburan Amanah Saham Nasional (ASN), Amanah Saham Bumiputera (ASB) dan seumpamanya adalah tidak halal. Hal ini kerana ia masih belum menepati hukum syarak dengan alasan seperti berikut:

Skim Amanah Saham Nasional (ASN) dan Amanah Saham Bumiputra (ASB) secara jelas terlibat dalam aktiviti pelaburan yang bercampur-campur antara patuh syariah dan tidak patuh syariah sebahagian besarnya adalah daripada sektor kewangan konvensional.



Agak memeningkan kepala otak!! habes tu macam mana plak duit dividen tu?? Perlukah kita perlu keluarkan duit yang kita simpan dalam ASB dan simpan tempat len (maksudnya dalam bank lain la bukan celah bantal o katil).. Pening2.. Duet dividen plak kita guna beli ipad ke henpon ke.. Adakah haram jugak benda tu?? Klu dah pakai duit haram maknanya benda tu pun haram la Cik Nad oiiiiiiiiiiiiiiii......

2 comments:

lynda said...

laaa ye ke..kak lnda baru cakap,dapat duwet pt kali nie g bukak akaun ASB.huhu

Tea Dno said...

susah kann dunia skang? hemmm...


jom singgah dan bace:
rase macam mata nak terjojol keluar

jom like page ni:
Secret Propaganda