Selamat datang!! Mohon Maaf Atas Segala Kekasaran Bahasa Dalam Hasil Penulisan Saya. Terima Kasih Kerana Membaca Dan Memberi Komen.

Geng Pengawas

Monday, September 19, 2011

Pergi Oversea Weh! Hahaha


Salam, cuti 3 hari sempena  hari 1 Malaysia Cik Nad dengan bangganya nak bagitau sempat  ke luar negara!!haha
Fuyooooooooooooo..
Oversea la sangat!!

Nak tau ke mana? ke Siam!!!hahaha
Sebenarnya kitorang sempat ke Wang Kelian, Perlis. Alaaa, tempat shoping tue.. Bagi yang nak ke sini korang kena berhati-hati, laluan ke sini memerlukan teknik pemanduan yang amat handal, jalan dia sangat curam dan berliku-liku.. Sape-sape yang tak tahan boleh bawak muntah dan fobia seumur hidup..hehehe

 Untuk pengetahuan korang Wang Kelian ni sempadan je dengan bandar Satun, Thailand. Rakyat Malaysia hanya dibenarkan bergerak bebas dalam kawasan berkenaan dalam jarak kira-kira dua kilometer dari pintu sempadan. Tu pun tak larat nak jalan dah.
Lenguh kaki tangan usung barang!!

Kalau nak lebih dari tu kena la buat  passport, border pass segala bagai..


Kat Wang Kelian ni kita boleh berurus niaga guna RM je, kalau rajin nak tukar duit Siam (Bath) pun tak kesah.. Semua laku.. Duit mnopoli dengan saidina je tak laku..miahahaha


Kat sini macam-macam barang korang boleh dapat dengan harga yang murah! Tapi selalunya kat sini syurga beli belah bagi kaum ibu, surirumah.. Cik Nad g sana pun tak beli apa, yang menarik pun periuk belanga, TOTO..hehehe
Pergi sana jalan-jalan cuci mata je..




Layan jela gambor kat bawah ni, kalau korang ada cuti yang panjang boleh le datang ke sini..






welcome to thailand!!






Dah skit-sikit, ada yang muntah hijau!!
Punya yang shoping sakan sampai pancit la tayar keta..hahaha


7 comments:

Cik Azizah said...

nak ole2 dr thailand mane?? nampak kapal,motor tu mcm menarik!

sUe UnniE;) said...

obersea tue~~ hehehe..

thailand best kot. da la brg murah. ole ole satu..!!hehe

Cik Melah said...

oleh2 cik melah jgn lupa! hahahaha

Greeikiwi said...

kat cik nasher x beli apa2 ka? sampai ati cik nad~

Peto (nurul izzati) said...

eh, sya duduk perlis >,< heeee

Ungu Violet said...

obersea la sangat...kehkehkeh

bella luna said...

untung la die dapat pergi oversea,hehe,.nanti dah kawin2 sok,boleh la jenjalan sini cari barang umah,hehe