Selamat datang!! Mohon Maaf Atas Segala Kekasaran Bahasa Dalam Hasil Penulisan Saya. Terima Kasih Kerana Membaca Dan Memberi Komen.

Geng Pengawas

Wednesday, April 20, 2011

Kasut Makan Tuan?? Nak Petua...

Selamat petang semua..

Nak tanya sket nie, kaki korang penah melecet tak bila pakai kasut @ sandal yang baru dibeli???

Pernah??? bagi mengelakkan kaki korang melecet cuba korang amalkan beberapa petua kat bawah ni, InsyALLAH menjadi!!!

[1] gosokkan lilin putih pada sekeliling tepi sebelah dalam kasut sebelum pertama kali dipakai. Gosokkan batang lilin pada kasuk bukannya bakar kasut korang

[2] sapukan bawang merah pada kaki anda, Cik Nad pun tak tau untuk pe??comfirm 1 badan korang akan bau bawang..hahaah

[3] sapukan minyak masak @ losyen disekeliling tumit kaki untuk melicinkan bahagian tumit kaki.

[4] gigit kasut yang anda baru beli dan berkata dalam hati, "tolongla jangan makan kaki aku"... kalau tak jadi jugak korang telan je kasut tu..


[5] tak menjadi jugak semua petua diatas??? korang cuma ada 2 pilihan sama ada tak payah pakai kasut atau potong je kaki tu..hahaha

Sekian..



6 comments:

NuRuL MoHaMaD said...

mak kata kasut kalau baru beli jangan letak kat atas meja. . .
nanti bila pakai sakit kaki. . .

(eh, kira petua ke?!,hehe)

:D

umie said...

kalu yang gigit tu dah gigit tp still nak gigit kaki umie gak..

nadya said...

hahaahah,betul ke nurul???

nadya said...

xpayah gigt, telan terus je umie..hehehe

zaidah said...

gigit balik kasut tu...hehehe

Mama Zara said...

selalu amalkan petua no. 4- menjadi!