Selamat datang!! Mohon Maaf Atas Segala Kekasaran Bahasa Dalam Hasil Penulisan Saya. Terima Kasih Kerana Membaca Dan Memberi Komen.

Geng Pengawas

Saturday, October 29, 2011

Info Mengenai Rambut, Benda Yang Di Larang Tapi Selalu Kita Buat!


Rasulullah s.a.w melarang menyikat rambut di dalam kamar mandi kerana perbuatan itu melemahkan akar rambut. --> tapi yang ni la selalu kita buat, konon-kononnya tak nak bagi rambut tak bersepah atas lantai..

Seseorang itu hendaklah duduk ketika bersikat kerana ia akan mengguatkan otot jantung dan elak daripada melakukannya secara berdiri sebab ia akan melemahkan jantung. Seorang yang bersikat ketika berdiri akan terjebak dalam masalah hutang --> lebih senang buat sambil berdiri sebab cermin kan gantung tinggi, hahaha..

 Adalah makruh menggunakan sikat yang diperbuat daripada perak atau bersadurkan perak.--> pakai yang plastik je, kalau besi berdarah plak kulit kepala..

Sudah menjadi tabiat manusia, benda yang disarankan bukan kita nak ikut.. Yang dilarang la kita akan selalu buat .. Renung-renungkan dan selamat beramal!!

5 comments:

cik kumbang said...

thanx for sharing...
good tips :)

tapi mcm slalu je buat yg sebaliknya tu..masalah betui la...hik3~

Shurazirah Sukhur said...

Owh..baru taw semua tu.Thanks for the info :)

sUe UnniE;) said...

wah..gud info...!!!
tk pnh tau pun sbelum nie..
tenkiu

Faz Abas said...

first time tahu mengenai perkara yang dilarang pasal rambut ni. thanx :)

www.kisah-dan-kasih.blogspot.com

Rosalia said...

nice tips. bru tau :)