Selamat datang!! Mohon Maaf Atas Segala Kekasaran Bahasa Dalam Hasil Penulisan Saya. Terima Kasih Kerana Membaca Dan Memberi Komen.

Geng Pengawas

Monday, March 1, 2010

Alice In Wonderland~



Ade sape2 tak yang nak bawak orang g tengok m0vie nie dalam keadaan kaki berbungkus and jalan terjengket2 jumaat nie minggu depan..
Plezz, plezz, plezz
Bawak la daku pergi menonton movie ini..


Sinopsis Filem

Kingsleigh Alice, 19 tahun, menghadiri pesta di Victoria estat setelah kematian ayahnya tercinta. Disana, tanpa sepengetahuan Alice, sebuah pesta pertunangan telah direncanakan oleh ibu dan saudara perempuannya. Saat seorang pemuda sombong dan membosankan, Hamish Ascot melamar Alice di gazebo dan disaksikan ratusan warga dari berbagai jenis, perhatian Alice justru tertuju pada kelinci berbintik putih yang mengenakan rompi dan arloji saku. Dalam keterkejutan dan kebingungan, ia berlari ke dalam labirin mengikuti si Kelinci Putih, hingga ia terjatuh ke dalam lubang menuju negeri Underland, di mana ia telah mengunjunginya sepuluh tahun yang lalu, tetapi ia tidak mengingatnya tetapi penduduk dari dunia sihir mengingatnya dan merindukannya. Di Wonderland, ia bertemu kembali dengan teman-teman masa kecilku, termasuk Mad Hatter, yang memberitahukan Alice bahwa mereka membutuhkan bantuannya menyingkirkan Ratu Merah, yang telah merebut Wonderland dari adiknya, Ratu Putih.

Alice mulai beraksi – tubuhnya mulai membesar dan mengecil – dalam petualangan menemukan jati dirnya sekaligus menyelamatkan Wonderland beserta teman-temannya.


Jenis Film : Fantasy/family – Semua Umur (general)
Produser : Richard D. Zanuck, Joe Roth, Suzanne Tood, Jennifer Todd
Produksi : Walt Disney Pictures
Homepage : http://adisney.go.com/disneypictures/aliceinwonderland/
Pemain : Johnny Depp
Mia Wasikowska
Anne Hathaway
Helena Bonham Carter
Crispin Glover
Stephen Fry
Sutradara : Tim Burton
Penulis : Linda Woovelton

Sumber :http://artikel.melodanta.com/



Done!! Dah tawu cite dia camne,sooooooooooooooooooo... xpayah g tgk dgn keadaan macam nie..hehehe




2 comments:

Aishah Malik said...

cite ni kua 10march.. jumaat mgg depan.. agak2 sempat kut kaki tu sembuh dl hihihi get well soon :)

nadyana said...

10 erk, bukan 5 ker????????? salah info da...tq cik ecah..hehheheeh