Selamat datang!! Mohon Maaf Atas Segala Kekasaran Bahasa Dalam Hasil Penulisan Saya. Terima Kasih Kerana Membaca Dan Memberi Komen.

Geng Pengawas

Monday, May 24, 2010

Nape Tak Jadi Cikgu?!

Salam sume..
Petang nie mengisahkan keadaan dimana jiran2 amat amik berat pasal Cik Nad..
Bukannye ape..
Kadang2 terasa dihargai la plak bila ada yang nak amik tau hal kita..

Alkisahnya di suatu taman yang permai..
Ada seorang makcik nie menceritakan mengenai jiran2 ku yang kebanyakkannya anak2 diorang jadi cikgu..

Nanti Si S** tu mesti gaji dua tiga ribu bila mengajaq nanti noh..
Yela ada degree..
Tibe2...
Nape kakak tak mintak cikgu?????
Mama ku menjawab..
Nanti dah sume dok jadi cikgu keje2 yang lain sape nak buat...
hakhakhakhak..

Betul tue mama, da 1 Malaysia jadi cikgu keje2 lain sape lak nak buat..
Adoyai...
Nape la makcik tu tak suh anak dia jer jadik cikgu...huhhuhu
Tak sangka lak ada yang riso klu Cik Nad buat keje2 kerani jer..huhhuhu

|
|
|
|
|
v

nak jadi cekgu IT tapi inteview medsi pun xlepas..waaaaaa...kecewa!


6 comments:

FiesyaaChacha said...

ahah. agree babe. so many types of jobs there. best of luck! :)

alinac lover said...

x ske ah jadi cikgu~

.::WaNiE::. said...

hehehe..sama mcm mak bapak suruh keje gomen. mak kalau sume nak keje gomen sapa nak keje swasta kekekeke

Mommyyus said...

haha..gelihati ar korang ni. Tapi saye minat jadi cikgu. Akan tetapi..nak sambung degree tu tak terlarat.... erm.

miss hav0c said...

tu la pasai..family sy balik2 suh jd lecturer....adoi penat je blajo susah2

ferienza hezra fara said...

even soalan medsi sgt simple
tapi agak payah nk lepas.
setuju!

:P