Selamat datang!! Mohon Maaf Atas Segala Kekasaran Bahasa Dalam Hasil Penulisan Saya. Terima Kasih Kerana Membaca Dan Memberi Komen.

Geng Pengawas

Saturday, August 13, 2011

Hari Ini Hari Saya, Hari Kidal Sedunia!

Sape kidal sila angkat tangan, welcome to da club!!
Untungkan jadi kidal nie, tiap2 taun ada orang celebrate, hahahaha
Ada tak hari tangan kanan sedunia??hehehe


Yang tak bestnya jadi kidal ni bila nak buat aktiviti harian.

Makan -->tetap dengan tangan kiri bila guna sudu, guna tangan orang cakap pengotoq plak..

Menulis--> zaman sekolah buku memang kotor gila, sebab tangan dok seret tulisan masa menulis.. tambah2 kalau guna dakwat basah.. buku plak terpaksa disengetkan untuk mendapat tulisan yang cantek, hahah bajet!!!

FAKTA: Setiap hari kena sental tepi jari kelingking tangan kiri sebab terkena dakwat+liquid paper bila menulis..uhuhu

Tebuk tin--> sampai harinie sumpah tak reti tebuk tin susu, habis jahanam penutup tin tue.. tak reti nak pusing macam mana..

Mouse--> percaya tak masa belajar komputer dulu saya suh cikgu letak mouse belah kiri.. yang bestnya cikgu tak plak membantah.. Tapi skang dah terer guna mouse tangan kanan.. Tapi bukan touchpad pada laptop, masih menggunakan tangan kiri untuk menggerakkan cursor.

Gunting--> men bedal je pusing gunting tu janji boleh potong kertas ken ke apa..

Kupas kulit buah--> kalau guna pisau kupas buah memang songsang la jadinya.. Tapi boleh dikira pembersih jugakla, pegang buah tangan kanan pegang pisau tangan kiri.. aiceh!! kononya laa...hehehe


Tapi ada yang yang kata orang kidal ni cerdik dan kreatif.. Tak tau la sejauh mana kebenarannya sebab Cik Nad ni nak kata cerdik tu tak la.. Bijak sket2 tu ada la..hahahaha

Selamat hari kidal jugak kat bestfrend Cik Nad Barrack Obama,Tom Cruise,Angelina Jolie,Amitabh Bachan!! ;)

Percaya atau tidak--> Cik Nad bukan stakat tangan je kidal, kaki pun sama..Serius tak reti tendang bola kaki kanan =(

13 comments:

Leeya Amalia said...

Saya semua kidal .. Kaki , tangan or etc .. ^_^ .. Semua fakta tersenarai kat atas semua betol .. =,=

NinaAz said...

tang kupas kulit buah tu xleh tahan..mesti kene perli kan..hekhek

fify said...

selamat hari kidal :)

Ahmad Ismi said...

Hehhe...Slmt berpose tuk hari yang ke 14 dan slmat hari kidal....cian tgk cikgu sy tangan dier kotor cuz seret ink bila menulis,,

penaberkala said...

hye gang
selamat hari kidal sedunia
haha, tak pasal2 jumpa gang baru harini

bab pakai sudu sama la kita

~Chocolate Strawberry~ said...

haha ! pergh terase juga maa. samelah kite kidal . wewit

Amanina Azizan said...

kite sama laaaaa..hehehe

♥ riya ♥ said...

selamat hari kidal :)

♥ riya ♥ said...

selamat hari kidal :)

cik sue ;) said...

ok.hari ni saye kidal. yeay..!!kte ade hari kidal ;p

slmt hari kidal nad ;)

fathiahRAIHANA said...

adik saye kidal jugak, dan otak dia sgt laju -___- gaya cakap pun perasan genius , haha

Mila Ahmad said...

saya pown kidal jugak adik-beradik sy semua kidal kecuali sorg je yg kanan :)

FaiZ said...

yes....akhirnya...geng tgn kidal ku temui....fakta ciknad btol...mkn pakai sudu gune tgn kiri...

and paling best...men futsal..tendang kaki kiri...kalu gune kaki kanan...kompem out of service..hahaha