Selamat datang!! Mohon Maaf Atas Segala Kekasaran Bahasa Dalam Hasil Penulisan Saya. Terima Kasih Kerana Membaca Dan Memberi Komen.

Geng Pengawas

Tuesday, October 12, 2010

Kemalangan Ngeri 10.10.10 | 12 Disahkan Maut



SEREMBAN: Polis mengesahkan 12 terbunuh di tempat kejadian dalam kemalangan membabitkan dua buah bas, tiga kereta dan sebuah van di Kilometer 222.9 Lebuhraya Utara-Selatan (Plus) berhampiran Pedas, dekat sini, petang kelmarin.

Ketua Jabatan Ketenteraman Awam dan Trafik Negeri Sembilan, Superintendan Junaidi Bujang, berkata 10 yang terbunuh adalah penumpang dan pemandu bas ekpres berkenaan dan masing-masing satu dipercayai pemandu van dan kereta Honda Accord.

Menurutnya, berdasarkan siasatan awal polis, tiga daripada penumpang bas ekspres yang maut itu warga Myanmar.

“Berdasarkan siasatan awal, kemalangan itu dipercayai berlaku selepas bas ekspres terbabit berada di lorong kiri dipercayai cuba mengelak sesuatu sebelum hilang kawalan.

“Bas terbabit terbabas masuk ke laluan bertentangan lalu terbalik dan menghempap Perodua Myvi dan Honda Accord dipandu seorang wanita,” katanya yang ditemui di Hospital Tuanku Jaafar Seremban (HTJS), di sini, semalam.

Beliau berkata, pada masa sama, sebuah van dan bas dari arah utara merempuh bas yang terbalik dan melintang lebuh raya. - myMetro










*Sumber gambar: Facebook
Al-Fatihah buat semua mangsa. Semoga rohnya ditempatkan dikalangan orang yang beriman.Amin..

3 comments:

Gayahspears said...

monink budak mucuk..
masuk nih da 6 n3 aku baca kes nih..
siyes nger kot... dgn tgn ade yg putus...
al-Fatihah kepada mangsa2 yg terkorban~

nadyana said...

huhuhuuh, ngeri kot cik gayah oi....

Haw said...

ya Allah! selamatkanlah kami ketika d jalan raya.