Selamat datang!! Mohon Maaf Atas Segala Kekasaran Bahasa Dalam Hasil Penulisan Saya. Terima Kasih Kerana Membaca Dan Memberi Komen.

Geng Pengawas

Tuesday, November 23, 2010

Cari Lelaki Kaya.. Jamin Masa Depan?

Ada tak mak korang atau tok nek mahu pun jiran-jiran korang cakap "klu nak cari laki bior yang kaya, nanti senang masa depan"..

Apa maksud tersurat dan tersirat mereka!!!!

Benarkah klu dapat suami yang kaya kehidupan kita akan terjamin!! Habis tu macam mana dengan lelaki yang hidupnya sederhana ataupun susah!!


Owh!! saya bantah sama sekali.. wang tak menjaminkan kebahagian!!
Ada jugak perempuan yang suka cekup laki kaya sebab kepentingan diri sendiri bukannya untuk masa depan..
untuk kepentingan diri dan masa depan tak sama erk!! pe aku meraban nie..huhuhu..

Tapi klu terlalu mengejar lelaki kaya tidak rasa takut atau malu bagi wanita sekiranya dikatakan perempuan murahan atau mata duitan..
Seharusnya kita bersyukur dengan pasangan kita dan bukannya mengikut trend atau kehendak orang laen dan terlalu mencari kesempurnaan..

Yang kaya tak semestinya sempurna dan yang tak kaya tak semestinya susah!!
Biar kaya budi bahasa buka kaya harta jea...

14 comments:

Cik Moon said...

huhu..setuju tu.. wang tidak menjamin kebahagiaan..
*cari lelaki yg beriman yg boleh pimpin kita ke arah yg diredhai oleh Allah..

Gayahspears said...

kalo kaya tp x bertanggungjawab x gune jugak kan??? huhu

nil said...

bab duit mmg x kalut. mslhnya bkn suma laki kaya. hehe

AiMaN said...

atok sebagai lelaki..atok akui..kekayaan menjamin hidup bahagia..

nikmatkah hidup bercinta kalau tidur berlapikkan kotak berbumbungkan awan?

tapi awas..nikmatkah cinta kalau tidur dikatil beralas baldu namun diri anda telah dimadu?

jawab jgn x jawab..hahaha

pape pun..meh tgk keagungan ALLAH kat blog atok..

http://petuakitasemua.blogspot.com

aibaks said...

cari la yang kaya dan beriman.. hehe.. baru la best..ehe

Mila Ahmad said...

mak sy xckp cm 2..
bab 2 sy xsetuju hihi..
skank sush nk cri laki kaya
bab bila da kwin
kebykkan is3 yg tnggung suami..
da byk terjadi...;p

.::WaNiE::. said...

saya cakap pilih yg sederhana

tak percaya pada laki kaya

hikhik

Daboo® said...

Having a partner with a stable financial is only one of the advantages for you. It is not a guarantee that you'll be happy in the future.

kiLaLaLa said...

hahaha..
kdg2 wang menjamin gak..
heee..
tp x leh larh mengharapkan laki kaye je..
kena cari laki yg bgus solat nye..
sikap die..
huuu..

ssh nk dpt laki cm 2..

anamizu said...

yess sokong aibaks!
kaya + beriman ^^
insyaallah tak tergelincir dari lndasan kan?kan?kan? hihi

AiMaN said...

nak dapat kaya dan beriman tu agak susah la..xkn nak tnggu yg jenis camtu baru nak kahwin..

formulanya cukup mudah..ALLAH telah berjanji bahawa lelaki yang baik hanya tuk perempuan yg baik..jd lam soal lelaki baik..jadikan diri anda baik dulu..

kalau soal duit..mmg hidup skrg trpksa berkongsi..mati la klu suami nk tanggung sume..kan hidup skali..bukannya kita tidur bilik asing2 kn? lgpn skrg ni sara hidup tinggi la sayang(nenek)..hehehe

ncuplalala said...

tak boleyh jgak ckp wang tak menjamin hidup . kdg2 dlm hidup , duit lebih penting . kdg2 jgak dlm hidup , duit tuh dikira tak penting . and tak gune jgak klu duit byk , tapi kasih syg dan manners kurang . so , kenalah pndai jalani kehidupan and kena bijak dlm mengatur segalanye :)) lagi satu , bijak mengatur hidup tuh lah sbnarnye yg menjamin masa depan . peacee ^^

fieyza keypochi (: said...

taa jamin cgt koet . harte punn dheaa pnyer . bile-2 masa dheaa tinggl kte XD

♥ nana i am ♥ said...

betol betol..duit,kekayaan tak menjamin ape ape kalau pasangan kita tak boley bagi kebahagian dalam masa yang sama kan.bia balance kebahagian dgn kekayaan tu :)